Η σεξιστική διαφήμιση του Γερμανού

Την ανακάλυψα μέσω της @cyberela στο Twitter. Είναι η νέα σεξιστική, αηδιαστική, διαφήμιση της εταιρείας Γερμανός. Ειλικρινά, δε μπορώ ούτε να τη δω με χιούμορ, αλλά ούτε και να είμαι επιεικής. Είναι απαράδεκτη απ’ όλες τις απόψεις. Παρουσιάζει μια εικόνα της γυναίκας-αιχμαλώτου, της γυναίκας-αντικειμένου που αγοράζεται απ’ τη μητέρα της, της γυναίκας-εμπορεύματος που επιστρέφεται. Αν είχαν την παραμικρή ευαισθησία θα την απέσυραν. Θέλω να γράψω κι άλλα, αλλά η αηδία μου δε μ’ αφήνει. Ντροπή σε όλους όσοι συναίνεσαν να την φτιάξουν και να την μεταδώσουν. Επιστρέφουμε ολοταχώς προς τη δεκαετία του ’50 για να πουλήσουμε μερικά κινητά ακόμα, εύγε!

58 thoughts

  1. Γενικά οι περισσότερες διαφημίσεις εταιρειών κινητής και σχετικών υπηρεσιών φωτογραφίζουν ως ιδανικό πελάτη τους κάτι καταναλωτικά εγωκεντρικά υπανθρωπάκια

  2. Πολύ σωστά Μανώλη. Το επίσης απαράδεκτο είναι αυτό καθ’ αυτό το προϊόν ή η «υπηρεσία» που διαφημίζεται. Η καμπάνια προωθεί ως «νέα υπηρεσία» την επιστροφή χρημάτων στον πελάτη στην περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγω δεν μείνει ευχαριστημένος με το προϊόν που αγόρασε και το επιστρέφει στο κατάστημα. Είναι τραγικό γιατί αυτή η «υπηρεσία» είναι κάτι το αυτονόητο και δεδομένο και εφαρμόζεται χωρίς παρεκκλίσεις και μα-μου-σου-του στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Είναι στοιχειώδες δικαίωμα του πελάτη, και αν δεν κάνω λάθος είναι και στην Ελλάδα νομικά κατοχυρωμένο τόσο από την εθνική όσο και από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

    Με άλλα λόγια όχι μόνο φωτογραφίζουν ως πελάτες «καταναλωτικά εγωκεντρικά υπανθρωπάκια» αλλά θεωρούν ότι απευθύνονται σε παντελώς ηλίθιους!

    Στο μόνο που τρομάζω είναι μήπως τελικά είμαστε αυτοί που οι διαφημιστές και οι μαρκετίστες θεωρούν ότι είμαστε…

  3. Εμένα αυτό που μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον είναι ότι στα σχόλια κάτω από το βίντεο στο YouTube οι περισσότεροι άντρες χρήστες ταυτίζονται και ενθουσιάζονται με την διαφήμιση, σε αντίθεση με τις γυναίκες που δικαιολογημένα προσβάλλονται.

  4. Δεν μπορώ ακόμα να πιστέψω ότι άνθρωπος δίπλα μου είπε: Μου αρέσει απίστευτα η ατάκα «Σήκω πάνω»! Μεγαλώνω μικρό παιδί…πώς να αντικρούσω αυτή την επιστροφή του πακέτου, όταν ταπεινά μιλάω για ισότητα δύο φύλων, όταν ταπεινά λέω ότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίσοι! Αλίμονο, πώς να καταφέρω να ΜΗΝ δει και ακούσει το παιδί μου, που τυχαίνει να είναι κορίτσι, αυτό το «Σήκω πάνω»?

  5. Θλιβερη διαφημιση. Βασικα μου την σπαει γενικοτερα που στις διαφημισεις εχουν τα πιο εκνευριστικα στερεοτυπα, πχ ολα οσα εχουν σχεση με μαγειρικη εχουν γυναικες-νοικοκυρες κτλ

  6. Προφανως και δεν μου αρεσει αλλα :

    1)Πετυχε τον σκοπο της που ηταν η διαφημιση της υπηρεσιας.

    2)Αμα ο κοσμος την αποδεχεται και δεν απαξιωσει την εταιρια, τοτε φταιει ο κοσμος.

    3)Στην τελικη γιατι δεν κλεινουμε τα κωλο-κουτια να ησυχασουμε ;;

  7. Εγώ δεν ενοχλήθηκα από την διαφήμιση. Τουλάχιστον, όχι τόσο πολύ, όσο ο κ. Ανδριωτάκης.

    Το ηθικό θέμα της γυναίκας ως αντικειμένου, δεν συνάδει με την αισθητική μου, σαφώς δεν εκπέμπεται σωστά στην διαφήμιση, αλλά νομίζω πως έχω δει και ακούσει πολύ χειρότερα πράγματα που προσβάλλουν την γυναίκα, ως έννοια. Και στο κάτω-κάτω της γραφής, όταν βλέπω να εκπέμπονται τόσο ανόητα νοήματα, τα αγνοώ και τα προσπερνώ τάχιστα.

    Όπως και να έχει, στα δικά μου μάτια, παρουσιάζεται μια αστεία αντρική φαντασίωση, εκτεθειμένη στην υπερβολική μορφή της. Λίγο-πολύ, πολλοί σύζυγοι ίσως έχουν σκεφτεί χιουμοριστικά, κάτι αντίστοιχο. Κάποιοι μπορεί και να το είπαν, στην πραγματικότητα, στις γυναίκες τους. (Όσοι βέβαια, το έπραξαν, είναι κατακριτέοι).

    Δέχομαι επίσης ότι, πιθανότατα, ήταν μια άσχημα εκτελεσμένη διαφήμιση του Γερμανού. Ας πούμε ότι δεν θα πάρει Ερμή. Κατά καιρούς όμως, όλες οι εταιρείες έχουν κάνει καλές και κακές διαφημίσεις.

    Θα είμαι, όμως, ειλικρινής. Ο λόγος που γράφω αυτό το σχόλιο, είναι ο βαθμός επίθεσης του κ. Ανδριωτάκη στην διαφήμιση, κάτι που ίσως και να ενίσχυσε τον βαθμό ‘θετικότητας’ που αντιμετώπισα την εν λόγω, παντελώς αδιάφορη στην αρχή, διαφήμιση.

    Έχω μετρήσει περισσότερα από 10 ‘καθαρά’ επιθετικά tweets με link σε αυτό άρθρο, και τα διπλάσια επιθετικά και ειρωνικά σχόλια για την διαφήμιση, στο Twitter timeline του κ. Aνδριωτάκη.

    Έγραψες ότι δεν σου αρέσει, μια φορά. Το είπες δυο. Το έγραψες και στο blog σου, OK. Point Taken. Η ζωή συνεχίζεται.

    Το γεγονός ότι συνεχίζεις τον ‘πόλεμο’ τόσο έντονα, δείχνει εμπάθεια, σε σημείο που αρχίζω να πιστεύω ότι μπορεί να υπάρχουν και άλλοι σκοποί. Και δεν θέλω να πιστέψω κάτι τέτοιο.

    Για παράδειγμα, δεν είδα να κάνεις κανένα ‘πόλεμο’ στο Next Top Model, που παρουσιάζει την γυναίκα, ως μια ‘καλοστημένη ηλίθια γλάστρα’, δεν είδα να έχεις κάνει επίθεση στις διαφημίσεις καλλυντικών που τάζουν ψεύτικες υποσχέσεις, συχνά επιβλαβείς για την υγεία της γυναίκας, δεν είδα καμία επίθεση την Πάνια, που ξεφτιλίζει την γυναίκα και τον άντρα, στην καθισιά, δεν είδα να κάνεις επίθεση στην AXE, που δείχνει άπειρες γυναίκες να τρέχουν πίσω από αστείους αντράκους, για ένα άρωμα, και χιλιάδες ακόμα καθημερινά παραδείγματα.

    Και η απλή απορία είναι. Στην δημοκρατία που ζούμε, γιατί προσπαθείς να ‘φιμώσεις’ ακόμα και την ακραία άποψη; Αυτό δεν το βρίσκεις λίγο φασιστικό; Και στο κάτω-κάτω της γραφής, γιατί δεν αφήνεις τον κόσμο να αποφασίσει, επικροτώντας ή αποδοκιμάζοντας τον Γερμανό, με πωλήσεις;

    • Δε συνηθίζω να ανεβάζω τα ανώνυμα σχόλια στο μπλογκ, αλλά όταν έχουν ενδιαφέρον κάνω εξαιρέσεις. Κύριε ή κυρία επισκέπτρια θα γράψω όσε φορές θέλω πόσο ενχολούμαι και προσβάλομαι από μια διαφήμιση. Έχετε συνηθίσει να μη μιλάει κανείς για τις διαφημίσεις και σας φαίνεται παράξενο. Ο μονόλογος της τελείωσε. Τώρα για την αιχμή που αφήνετε, ντροπή σας. Δεν έχω καμία σχέση με κανέναν ανταγωνιστή ή κάποιο προσωπικό συμφέρον να επιτεθώ στο Γερμανό. Όλα τα άλλα, απλά σας εκθέτουν.

  8. Όντως η διαφήμιση ξεπερνάει τα όρια, αλλά και ο αντίλογος του ανώνυμου επισκέπτη σου έχει και αυτή το ενδιαφέρον της γιατί μέσα από το καλογραμμένο κείμενο υπάρχουν και πολλά ορθά στοιχεία. Εννοείται ότι οι αιχμές δεν έχουν θέση…

  9. Ευχαριστώ πολύ που ανεβάσατε το σχόλιο μου. Το ανώνυμο ή επώνυμο λίγη σχέση έχει, αν ο λόγος είναι πολιτισμένος. Και το όνομα μου να σας έγραφα, πάλι ανώνυμος θα σας ήμουν. (να σημειώσω απλά, ότι πριν την δική μου απάντηση, υπάρχουν ακόμα 4 ανώνυμα σχόλια).

    Δεν έχω συνηθίσει να «μην μιλάω για τις διαφημίσεις». Έχω συνηθίσει να τις αγνοώ. Ολες λένε ψέματα (μικρά ή μεγάλα, λίγη σημασία έχει), οπότε το να κάτσω να ασχοληθώ με κάτι, που από την αρχή και από την φύση του, γνωρίζω ότι είναι ψεύτικο, δεν είναι της λογικής μου. Εσείς, από την άλλη, και όποιος άλλος θέλει, μπορείτε να ασχοληθείτε όσο θέλετε. Αναφέρετο δικαίωμα σας.

    Θεώρησα σκόπιμο, να σας τονίσω τα όρια του λογικού μια διαμαρτυρίας, από το παράλογο. Σας ανέφερα μάλιστα, ότι βρήκα τόσο υπερβολικό τον ‘πόλεμο’ σας, που αναρωτήθηκα αν υπάρχει κάποιο άλλο συμφέρον. Κάτι το οποίο δεν υιοθέτησα και ρητά σας τόνισα πως ‘δεν θέλω να πιστέψω κάτι τέτοιο’. Εσείς, από την άλλη, προτιμήσατε, εν θερμώ, να με ψέξετε με ένα ‘ντροπή’. Τι να απαντήσω; Πως σας ‘τύφλωσε’ το πάθος σας;

    (Γράφω ‘εν θερμώ’, γιατί έτσι φαίνεται από το πλήθος των ορθογραφικών σας λαθών, που δεν τα συνηθίζετε. Μια ‘εν ψυχρώ’ απάντηση, θα περιελάμβανε και ένα proof reading).

    Όπως και να έχει, την άποψη μου, σας την εξέφρασα κόσμια, αντίθετα με την απάντηση σας, που θεωρώ ότι περιείχε ύβρεις. Το ότι, δεν απαντάει και στα δυο βασικότατα ερωτήματα που σας έκανα στο τέλος, είναι μια άλλη ιστορία.

    Αφήνω λοιπόν, τους καταναλωτές να κρίνουν την διαφήμιση του Γερμανού, όπως αφήνω και τους επισκέπτες σας, να κρίνουν, ποιος πραγματικά εκτέθηκε. Δεν έχω να σας πω κάτι άλλο.

    Καλή σας εβδομάδα.

    • Έχετε ξεπεράσει κάθε όριο αγαπητέ/αγαπητή, αλλά δε θα σας ακολουθήσω. Κανένα απ’ τα παραπάνω σχόλια δεν είναι ανώνυμο. Στο μέηλ και τα στοιχεία που δίνουν βλέπω κανονικά το όνομά τους. Η ανωνυμία σας δηλαδή είναι κόσμια… Κι όσο για τα επιχειρήματά σας, συνεχίζετε να εκτίθεστε.

      • οχι και ανωνυμο! αρχικα ειναι με το πληρες ονομα 2 κλικ μακρια.

        Γενικα αδραττω την ευκαιρια να πω οτι και γω θεωρω ανωνυμο καποιον που δεν δινει ουτε το ονομα του ουτε λινκ σε καποια ιστοσελιδα. Ενα απο αυτα τα δυο τον καθιστα τουλαχιστον ημι-επωνυμο.

        Κατα τα αλλα οσο με αφορα (καθολου δηλαδη), συστηνω ψυχραιμια και καλοπιστια. Οταν γραφει καποιος ανωνυμα δεν σημαινει οτι ειναι κακοβουλος, μπορει απλα να βαριεται να δωσει ονομα ή μπορει και το ονομα να μην μας βοηθουσε και καθολου (99% των σχολιαστων ειναι τελικα ανωνυμοι με την εννοια οτι δεν θα τους δουμε ποτε, ακομα και αν δωσουν το ονομα τους)

    • Συμφωνώ μαζί σου.

      Το να δαιμονοποιουμε καταστάσεις τις πιο πολλές φορές φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα.

      Ουτος ή αλλος η τηλεόραση μας ειναι τόσο χαμηλού επιπέδου που αυτου του είδους οι διαφημίσεις μοιάζουν με σταγόνα στον ωκεανό.

      Βέβαια οτιδήποτε αποτελεί μια αντίθετη φωνη στο χείμαρρο αυτης της αηδίας το υποστηρίζω διοτι δεν πρέπει να ξεχνάμε τη δύναμη που εχουν οι διαφημίσεις μεσα στη κοινωνια μας, επιπλέον εσυ μαζι με αλλους που μπορούν να φιλτράρουν τη βλαβερή της προπαγάνδα ως ενα βαθμό εχουν περισσότερη υποχρέωση ενημέρωσης απέναντι στο υπόλοιπο ανυποψίαστο κοινό.

      Προς κ.Ανδριωτακη

      Η αναφορά του παραπάνω Κυριου στο Next top model εχει άμεση ταύτιση με τον τομέα της εξειδίκευσης σας αφού μεσα απο αυτη τη σειρα πετάγονται εμβόλιμες διαφημίσεις, οι οποίες γνωρίζεται πολυ καλα οτι αποτελούν πολύ πιο επιθετική μορφή προώθησης προϊόντων. Αν δεν κάνω λάθος αυτό επιτράπηκε πρόσφατα με έναν νόμο, μεχρι πριν 1-2 χρονια απαγορευόταν. Ένα άρθρο πάνω σ’αυτό πιστεύω θα ήταν πολύ ενδιαφέρον.

  10. Αγαπητέ Μανώλη, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Είδα χθες το βράδυ πρώτη φορά αυτή τη διαφήμιση και αγανάκτησα. Μιλάμε για μια κακή διαφήμιση με χυδαία αισθητική (εκτός από τη θέση που περνάει για τις σχέσεις των δύο φύλων). Δεν είναι φυσικά η μοναδική μα αυτή ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.

  11. Προφανώς, είναι τόσο κενοφανείς οι θέσεις μου, που ο διάλογος σας, μαζί μου περιορίζεται στο αν είμαι επώνυμος ή ανώνυμος.

    Σας ευχαριστώ πολύ, για τα 4 εμπαθέστατα tweets που μου αφιερώσατε, προσπαθώντας να με ταυτίσετε στους followers σας, με την εταιρεία Γερμανός, επειδή τυγχάνει απλά να έχω διαφορετική άποψη από εσάς. Φαντάζομαι ότι σας ευχαριστούν αντίστοιχα και όσοι είχαν διαφορετική γνώμη με εσάς, στο twitter, και τους οποίους φροντίσατε να τους κάνετε πρώτα retweet και μετά να τους κρίνετε δημόσια. Δεν θα σχολιάσω αυτήν την κίνηση σας.

    Γνωρίζετε βέβαια, ότι η πιο εύκολη λύση, θα ήταν να σας φανερώσω την ταυτότητα μου, να δει όλος ο κόσμος ότι δεν έχω καμία απολύτως σχέση με τις εμπλεκόμενες εταιρείες (Γερμανός ή διαφημιστική της ή όποια άλλη εταιρεία μεσάζουσα θέλετε), ότι η άποψη μου, είναι απλά διαφορετική από την δική σας, και να αποδείξω σε όλους τους επισκέπτες σας, πως εμπαθής, μπορείτε να γίνετε.

    Δεν θα σας κάνω αυτήν την χάρη, γιατί όπως σας τόνισα, σημασία έχει αυτό που γράφω, και όχι ποιος είμαι.

    Όπως σημασία, έχει ότι η αντίθετη άποψη, δείχνει να σας ενοχλεί πάρα πολύ. Να το προσέξετε αυτό.

  12. «Συνεχίζετε να βρωμίζετε το χώρο μου.»

    Σας ευχαριστώ που θεωρείτε την άποψη μου, σκουπίδι.

    Και συγνώμη, που δεν σας προσκύνησα, όταν πρωτοσχολίασα στο blog σας.

    υγ. Κάπως έτσι, θα θέλατε να είναι όλα τα σχόλια, έτσι δεν είναι; Αλλά μην ξεχνάτε. Από τον μεταξύ μας διάλογο, όπως αναφέρατε πιο πριν, εκτιθέμεθα και οι δυο μας, κ. Ανδριωτάκη. Πως και πόσο, σας αφήνω να αναρωτηθείτε μόνο σας.

    • Ποτέ δε θέλησα προσκυνητές. Ο τρόπος που γράφω κι επικοινωνώ τις ιδέες μου είναι πάντα εντός ορίων. Και ζητώ απ’ όσους συνομιλούν να σέβονται αυτές τις αξίες και τις αρχές που έχω φέρει εδώ. Επιζητώ την άλλη γνώμη γιατί με κάνει καλύτερο. Πόσο μάλλον αν είναι τόσο δυνατή που μπορεί και να με κάνει να αλλάξω γνώμη. Όταν αφήνετε αιχμές όμως που υπονοούν ότι έχω κάποιο συμφέρον απ’ την κριτική μου, συγνώμη αλλά θα διαμαρτυρηθώ έντονα. Και θα διαμαρυυρηθώ ακόμα εντονότερα όταν λέτε ότι το γεγονός της έντονης διαμαρτυρίας μου δείχνει ακόμα περισσότερο ότι είμαι ύποπτος. Λυπάμαι για την τροπή αυτής της κουβέντας γιατί καταλαβαίνω ότι δεν είστε κακοπροαίρετος. Επιδεικνύετε υπερβάλλοντα ζήλο να υπερασπιστείτε μια διαφήμιση, που ακόμα και διαφημιστές γνωστοί, στο Twitter, έγραψαν ότι είναι κακή. Αλλά φυσικά έχετε το απόλυτο δικαίωμα. Δεν έχετε δικαίωμα να αφήνετε την παραμικρή αιχμή όμως για την ανεξαρτησία μου και για το σκοπό της κριτικής μου. Αυτό είναι ανέντιμο και άκρως προσβλητικό. Όταν δε, γίνεται από κάποιον που δεν τολμά να πει το όνομά του, είναι ακόμα πιο σοβαρό.

  13. Το πόσες φορές μπορεί να εκφράζει τη γνώμη του κάποιος δεν νομίζω ότι είναι θέμα καταγραφής, όπως έκανε ο ανώνυμος/η επισκέπτης: Αυτό και μόνο υπερβαίνει τα μειλήχια λόγια που χρησιμοποιεί για να ενδύσει την άποψή του (ή μήπως της εταιρίας από την οποία ζει;).
    Και ναι η διαφήμιση είναι απαράδεκτη και δεν έχει καμία σχέση με το παραμύθι της κοκκινοσκουφίτσας (ανδρικά απωθημένα κλπ).

  14. Αγαπητέ «επισκέπτη» «επισκέπτρια»,
    Προφανώς και ενοχληθήκατε όχι όμως από τη διαφήμιση αλλά από την αντίδραση του κ. Ανδριωτάκη που επωνύμως βγήκε και την κατήγγειλε. Η άμεση απάντησή σας στα σχόλια του αφήνει αφενός καθαρές υπόνοιες για τη δική σας εμπάθεια προς το πρόσωπό του και αφετέρου ενδείξεις για τη συμπάθειά σας προς την εταιρεία Γερμανός. Είναι προφανές ότι στα δικά σας μάτια (δυστυχώς) η διαφήμιση παρουσιάζει μια αστεία (για εσάς) ανδρική φαντασίωση. Βάσει ποιου κριτηρίου συμπεραίνετε ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων ανδρών έχει τέτοιου είδους φαντασιώσεις; Είστε ερευνητής/ ψυχολόγος, κάποιος ειδικός επιστήμονας που έχει στη διάθεσή του στατιστικά στοιχεία αναφορικά με τις φαντασιώσεις των Ελλήνων ανδρών, κι αν ναι, παρακαλώ να μας διαφωτίσετε με τις γνώσεις σας. Σε διαφορετική περίπτωση, το σχόλιό σας αποτελεί μάλλον ευσεβή σας πόθο…
    Η συγκεκριμένη διαφήμιση, δεν είναι μια «άσχημα εκτελεσμένη διαφήμιση». Τουναντίον, είναι μια διαφήμιση εξαιρετικά εκτελεσμένη ως προς τον μισογυνικό –ρατσιστικό και απάνθρωπο discourse της. Επίσης, αφού το «ηθικό θέμα της γυναίκας ως αντικειμένου δε συνάδει με την αισθητική» σας, για πιο λόγο ασχολείστε τόσο επισταμένα με τα σχόλια του κυρίου Ανδριωτάκη παρακολουθώντας μάλιστα και τα σχόλια του στο Twitter;
    Η καταγγελία μιας απαράδεκτης, για τη δημοκρατία την οποία τόσο εύκολα επικαλείστε, διαφήμισης είναι βασικό δικαίωμα και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί «φίμωση» της ακραίας άποψης. Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο καθώς υπερισχύουν συντριπτικά οι «ακραίες» όπως σωστά ισχυρίζεστε, απόψεις με αποτέλεσμα να βιώνουμε ένα άνευ προηγουμένου πισωγύρισμα σε συντηρητικά αντικοινωνικά και βαθιά αναχρονιστικά στερεότυπα. Πόσοι, τελικά, άνδρες φαντασιώνονται ότι «πακετάρουν» τη γυναίκα τους και της απευθύνουν το λόγο σα να μιλάνε στο σκύλο τους; Βάλτε στη θέση της γυναίκας της διαφήμισης τη μητέρα σας ή τον εαυτό σας για να καταλάβετε (γιατί προφανώς και αδυνατείτε) τι σημαίνει και τι νοηματοδοτεί αυτή η διαφήμιση.
    Και κάτι ακόμη, το σχόλιό σας για τα «εν θερμώ» και «εν ψυχρώ» σχόλια και τα ορθογραφικά λάθη είναι άκομψο και τελείως ανόητο.
    Καλή εβδομάδα και σε σας

    • Κοίτα Ιωάννα, δεν ξέρω αν εργάζεται σε εταιρεία. Το μόνο που με εξοργίζει είναι τα χτυπήματα κάτω απ’ τη ζώνη και η προσπάθεια να με υπονομεύσει με αυτό το χυδαίο και βρώμικο τρόπο. Κατά τ’ άλλα καθένας έχει τη γνώμη του.

  15. Σας ευχαριστώ πολύ Ιωάννα και Δημήτρη Μ. Θα σας απαντήσω, αφού πρώτα απαντήσω στον κ. Ανδριωτάκη.

    Για την επωνυμία ή την ανωνυμία, θα σας αφήσω να σας απαντήσει, ο αυριανός σας συνομιλητής. Ευελπιστώ να είμαι και εγώ εκεί.

    Δεν είχα κανένα σκοπό να σας θήξω, και αν το έκανα, απολογούμαι. Πίστευα ότι, από τις απαντήσεις μου, θα καταλαβαίνατε ότι δεν αμφισβητώ την αξιοπιστία σας, αλλά τον υπερβολικό (κατ’ εμέ) τρόπο αντίδρασης σας. Είμαι της λογικής του ‘Μέτρον Άριστον’, και θεώρησα σκόπιμο να σας αναφέρω ότι οι συνεχείς σας αναφορές στο θέμα, σας κάνουν να χάνετε το δίκιο σας. Στα μάτια μου, είχατε αρχίσει να γίνεστε γραφικός, και ταυτοχρόνως ακούσιος προωθητής, ενός φαλλοκρατικού μηνύματος, και έτσι θα χάνατε το δίκιο σας. Ίσως να ξεπέρασα τα όρια μου και εγώ, αλλά όπως σας δήλωσα, η ‘θετικότητα’ προς μια παντελώς αδιάφορη εταιρεία, δημιουργήθηκε κυρίως από τον υπερβολικό (όπως θεώρησα εγώ) τρόπο που αντιδράσατε και όχι από κάποιο συμφέρον.

    Δεν επέδειξα κανένα ζήλο, προς την διαφήμιση, αυτή καθαυτή. Αδιαφορώ για τον Γερμανό εντελώς. Επέδειξα ζήλο, προς την αντίθετη άποψη. Την αντίθετη γνώμη, την οποία τελικά θεωρήσατε σκουπίδι. Έτσι, με προσβάλλατε. (το ‘ντροπή’ στην αρχή, το δικαιολόγησα, γιατί ήταν η αρχική σας ‘εν θερμώ’ απάντηση, στο πρώτο μου σχόλιο).

    Αυτά έχω να σας πω.

    @Ioanna
    Χαίρομαι που ανακάλυψες τον ύποπτο ρόλο μου. Ναι, τα παίρνω κάργα από τον Γερμανό, για να κάθομαι να σπαταλάω όλη την μέρα μου, να αποδείξω στον κ. Ανδριωτάκη, ότι χάνει το δίκιο του, όταν ξεπερνάει τα όρια της άποψης, και αγγίζει τα όρια της εμπάθειας.

    @Δημήτρης Μ
    Αγαπητέ κύριε, ωραίο το λεκτικό σας παραλήρημα, αλλά μπορώ να το κάνω και εγώ. Αν ήμουν εμπαθής με τον κύριο Ανδριωτάκη, θα μπορούσα να βρω χίλιους άλλους τρόπους να του το δείξω. Δεν θα καθόμουν να ανοίξω διάλογο ευγενίας, ειδικά όταν θα είχα και την ευκολία της ανωνυμίας.

    Το σχόλιο σας για την συμπάθεια μου προς την διαφημιζόμενη εταιρεία, είναι ατυχές, γιατί σε όλες μου τις απαντήσεις, υπερασπίστηκα το ελεύθερο της απόψης μου και μόνο, και όχι την διαφήμιση. Γράφετε καλά, μάθετε και να διαβάζετε καλά.

    Γελάω ιδιαιτέρως και με την θεωρία συνομωσίας σας, για το ‘εξαιρετικά εκτελεσμένη ως προς τον μισογυνικό –ρατσιστικό και απάνθρωπο discourse’. Είμαι 100% σίγουρος ότι όλοι οι διαφημιστές της εταιρείας, στα meeting που έκαναν, σκεφτήκανε αποκλειστικά και μόνο πως να δημιουργήσουν ένα φαλλοκρατικό υποσυνείδητο, το οποίο θα προωθήσουν όχι με ‘χαμηλό τρόπο’, αλλά με έναν απόλυτως εκκωφαντικό(‘Σήκω Πάνω!), που κατά πάσα πιθανότατα, θα έκοβε και το 50+% των πωλήσεων τους, λόγω του μισογυνισμού. Μα πόσο έξυπνος, είστε τελικά, που καταλάβατε αυτήν την πλεκτάνη;

    Τέλος, η καταγγελία μιας απαράδεκτης διαφήμισης, είναι θεμιτή. Αλλά υπάρχουν και αρμόδια όργανα διαμαρτυρίας. Αν ο κ. Ανδριωτάκης, έγραφε ένα κείμενο διαμαρτυρίας, και ζητούσε να το συνυπογράψουμε θα ήμουν ο πρώτος. Αλλά, η υπερβολή, σε οτιδήποτε, με βρίσκει αντίθετο. Αν θέλετε να καταλάβετε τι σας λέω, καλώς. Αν όχι, δεν θα σας επιβάλλω την γνώμη μου.

    υγ. Το σχόλιο μου, στον κ. Ανδριωτάκη, για το ‘εν θερμώ’ και το ‘εν ψυχρώ’, είχε ως μοναδικό σκοπό, να προτρέψει τον κ. Ανδριωτάκη, να μου απαντήσει με ηρεμία. Αν εσείς, το βρήκατε ανόητο, επίσης δικαίωμα σας. Και εγώ βρήκα ανόητη την θεωρία συνομωσίας σας, οπότε μπορείτε να πείτε ότι είμαστε ισόπαλοι στις ανοησίες.

    • Σχετικά με την ανωνυμία έχω πει πολλά τόσο στο βιβλίο όσο και σ’ αυτό το μπλογκ κι έχω δεχτεί παρα πολλές επιθέσεις. Δεν έχω καμία διάθεση να συνεχίσω τη συζήτηση αυτή. Τώρα, σχετικά με την επιμονή μου. Έχετε δίκιο ότι το παραέκανα, γράφοντας πολλά tweet, αλλά το έκανα συνειδητά, γνωρίζοντας πως μόνο έτσι θα γίνει κάποια συζήτηση. Αν σας αδίκησα, και σας προσέβαλα κι εγώ με τη σειρά μου να απολογηθώ. Δεν έχω τίποτα προσωπικό ούτε με ‘σας, ούτε με το Γερμανό, ούτε με τους διαφημιστές που έκαναν τη διαφήμιση. Η ευγένειά σας πραγματικά με εντυπωσιάζει, όσο βέβαια και η επιμονή σας να μην αποκαλύπτετε το όνομά σας.

      Α, να προσθέσω ότι έχοντας γράψει ένα βιβλίο για τη διαφήμιση, γνωρίζω πολύ καλά και τη δεοντολογία και τα όργανα (έχω αφιερώσει κεφάλαιο σ’ αυτά).

  16. Καταρχήν, χαρακτηρισμοί όπως «παραλήρημα» και «θεωρίες συνωμοσίας» είναι δικό σας εύρημα/ διαπίστωση (γι’ ακόμη μια φορά ο αγράμματος ψυχολόγος που κατοικεί μέσα σας βγήκε στην επιφάνεια). Δεν μου αξίζουν και σας τους επιστρέφω.
    Εφόσον γελάτε με την ανάλυση έχετε προφανώς πολύ περίεργη, για να μην πω προβληματική, αίσθηση του χιούμορ. Δεν απαντήσατε όμως, παρά την εκκωφαντική ευφυΐα σας και τις εξαιρετικές γνώσεις στατιστικής, ψυχολογίας και κοινωνιολογίας, πόσοι τελικά, άνδρες φαντασιώνονται ότι «πακετάρουν» τη γυναίκα τους και της απευθύνουν το λόγο σα να μιλάνε στο σκύλο τους κι επίσης αν βάζατε τη μητέρα σας στη θέση της γυναίκας της διαφήμισης πως θα νιώθατε. Αν αυτό το βρίσκετε αστείο μπορείτε να μας το πείτε, έστω και ανώνυμα.
    Τα περί ανοησίας σας τα επιστρέφω επίσης και κάτι ακόμη, κάντε κι εσείς έναν ορθογραφικό έλεγχο πριν δημοσιεύσετε τα «εν θερμώ» σχόλιά σας. Είναι κρίμα

  17. Παράθεμα: ΠΕΡΙ ΣΕΞΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ « Strange Journal

  18. Έστειλα ενημερωτικά το παρακάτω μήνυμα σε επιλεγμένους αποδέκτες (γυναίκες και άνδρες) από διάφορους επαγγελματικούς χώρους (κυρίως από το χώρο της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων):

    «Είδατε τη νέα σεξιστική διαφήμιση του Γερμανός? Κακώς, πολύ κακώς… Διαδώστε το

    http://andriotakis.wordpress.com/2011/02/27/germanos_sexist/

    Τα λέμε
    Αγγελική»

    Ευχαριστίες Αγγελική

  19. Θα ήθελα να εκφράσω στον/ην αγαπητό/ή «Επισκέπτη» τα συγχαρήκια μου που καταφέρνει με τόσο ιδιαίτερο τρόπο να κάνει ρόμπα συντάκτη και σχολιαστές.

    Ζηλευτός ο τρόπος αντίληψης κ αντίδραση σου, αγαπητέ/ή.

    Με εκτίμηση,
    διακόπτης

  20. Χαλαρώστε will you? Δείτε το με χιούμορ.

    Δε λέω ότι είναι αστεία – δε γέλασα. Δε χρειάζεται να γελάσω για να θεωρήσω ότι κάτι έχει χιούμορ όμως (απλά δεν έχει το δικό μου χιούμορ).
    Δε λέω ότι είναι σωστή η αντικειμενοποίηση – ούτε γενικά ούτε ειδικά για αυτή τη χρήση.
    Δε λέω ότι με έπεισε ως διαφήμιση με το επίχειρημα της – ούτε για λίγο – άρα δεν είναι πολύ επιτυχημένη σαν αποτέλεσμα.

    Αλλά μη το τραβάμε από τα μαλλιά. Άντε να πουμε ότι είναι χοντροκομμένη – αλλά μέχρι εκεί. Έχουμε κι άλλα πργμτ να κάνουμε από το να αγχωνόμαστε/συζητάμε για κάτι που οι περισσότεροι έστω μπορούν να αποσυνδέσουν το μήνυμα από τον τρόπο μετάδοσης του.

    Ηρεμία (κ παραγωγικότητα).

  21. Θεωρώ πως ένα απο τα βασικά στοιχεία Όχι Μόνο της δημοκρατίας Αλλά γενικότερα του πολιτισμού είναι ο διάλογος! Δυστυχώς διάλογος υπάρχει κυρίως όταν υπάρχουν διαφωνίες, η λογική στήριξη των απόψεων των συνομηλητών οδηγεί σε συμφωνία ή Όχι ! Με Αυτό το σχόλιο αποδοκιμάζω την αντιμετοπιση του συντάκτη του άρθρου απέναντι στην διαφορετική οπτική γωνία του επισκέπτη! Ελπίζω να μην τυχο ίδιας συμπεριφοράς. Ευχαριστώ για το χρόνο σας!

      • Η εξήγηση είναι απλή όσοι υφίστανται την πραγματικότητα πρώτιστα αυτοί θίγονται, αγανακτούν και στη συνέχεια αντιστέκονται για ν ανατρέψουν όσα τους στερούν ό,τι τους ανήκει… όσοι επιβάλουν κανόνες (ή όσοι αποπροσανατολίζονται) σφυρίζουν αδιάφορα…
        Είναι απλά «μαθηματικά» Διαλέγεις πλευρά και όλα μπαίνουν στη θέση τους με αυτούς που αγανακτούν ή με όσους συναινούν σφυρίζοντας αδιάφορα

  22. μετά τις χαζομάρες με την σημαία της Κρήτης και αυτούς που φωνάζανε για δήθεν κριμένα μηνύματα τώρα αυτό.
    Η διαφήμιση του Γερμανού απλά είναι κορυφαία imo, μαύρο χιούμορ στα καλύτερά του σε κάποιους αρέσει σε άλλους όχι
    , όπως γράφει & ο Αλέξανδρος από πάνω όταν οι διαφημίσεις κοροϊδεύουν τους άντρες ή κάποια άλλη κοινωνική ομάδα , δεν είναι σεξιστικές; η συζήτηση είναι για «να έχουμε να λέμε»

  23. Θέλω να καταθέσω δυο-τρεις σκέψεις ακόμη, με σεβασμό την άλλη άποψη.
    Όταν μια διαφήμιση θεωρηθεί σεξιστική αυτό δεν σημαίνει ότι συγκεντρώθηκαν οι διαφημιστές και είπαν «ας κάνουμε μια σεξιστική διαφήμιση»!
    Αν και θα μπορούσε σε άλλη περίπτωση να συμβεί ακόμη και αυτό προκειμένου η διαφήμιση να θεωρηθεί… αποδοτική.
    Βάζω σε συζήτηση τις διαφημίσεις της Benetton (παλιότερα) που είχαν ένα τέτοιο σκεπτικό, δηλαδή να προκαλέσουν για να ευαισθητοποιήσουν το κοινό για περιβαλλοντικά προβλήματα, τουλάχιστον έτσι διατείνονταν. Άνετα στις μέρες μας θα μπορούσε να συμβαίνει το ίδιο απλά και μόνο για να προκαλέσουν ώστε να εστιάσουν την προσοχή του καταναλωτή στο προϊόν; Τι λέτε για αυτό;

    Κατά την άποψή μου, το ζητούμενο είναι πως έχει αμβλυνθεί το αίσθημα αδικίας και έτσι άνετα εισπράττει κάποιος/α μια διαφήμιση ως επιτυχημένη, ως “μαύρο χιούμορ” κ.ά.π.
    Οπότε τι κάνουμε; Προσπαθούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα. Σύμφωνοι, αλλά αν δε είναι έτσι;
    Αν πράγματι χρειάζεται να λάβουμε μέτρα επειδή παραείμαστε άνετοι μέχρι του σημείου να ενοχλεί το σχόλιο του Μανώλη, αλλά όχι αυτό καθαυτό το γεγονός;

    Και για να δώσω ερέθισμα για συζήτηση μήπως μπορούμε να έχουμε περιγραφή μιας διαφήμισης που “κοροϊδεύει” άνδρες ή κάποια άλλη κοινωνική ομάδα και δεν αντιμετωπίστηκε ως σεξιστική, ρατσιστική;

  24. λυπάμαι… ειλικρινά να διαβάζω που διάβασα τα παραπάνω σχόλια… διότι χάθηκε το νόημα της αρχικής συζήτησης. ΔΕΝ είναι θέμα γούστου… αν μας αρέσει η διαφήμιση ή όχι αν αντικατοπτρίζει την κοινή γνώμη αν δείχνει τα κρυφά όνειρα κάθε άντρα… Δείχνει τον σεξισμό μιας κοινωνίας…απέναντι στη γυναίκα την μητέρα και την εικόνα της ως αντικείμενο είτε πόθου είτε απόρριψης. μιλάω ως γυναίκα… και πρέπει να απαντήσω και στον Αλέξανδρο…. λυπάμαι Αλέξανδρε… όχι δεν συμβαίνει στους άντρες πολύ συχνά ο απαράδεχτος σεξισμός που απευθύνεται στις γυναίκες καθημερινά και χυδαία όχι….

  25. Καλά τώρα. Είναι εμφανές ότι από το μπλογκ χρησιμοποιείται η διαφήμιση του Γερμανού (στην οποία πολύ βολικά κολλάμε και τον πομπώδη χαρακτηρισμό «σεξιστική») για να κατακριθεί η Διαφήμιση γενικότερα. Και είναι σαφές ότι το χιούμορ της συγκεκριμένης διαφήμισης προσκρούει σε αυτό ακριβώς που διακωμωδεί: τη σοβαροφάνεια.

    • Τα συμπεράσματά σας είναι εντελώς αυθαίρετα. Να πάρετε αυτή τη διαφήμιση αύριο για να διδάξετε στα παιδιά σας τα μαθήματας της ευγένειας, του χιούμορ, του σεβασμού, της αποφυγής της σοβαροφάνειας. Εύγε.

  26. Τίνος τα συμπεράσματα είναι αυθαίρετα, φαίνεται. Και ευχαριστώ για τις υποδείξεις, αλλά δεν θα πάρω. Αν νομίζετε ότι είστε υπεράνω των άλλων και τιμητής τους -ειδικά όσων δεν συμφωνούν με την άποψή σας- δικό σας πρόβλημα, το οποίο δεν με αφορά.

  27. Η Γερμανός εμένα με έχασε απο πελάτισσα με αυτή τη διαφήμιση. Γιατί μόνο τη δύναμη του πορτοφολιού μας έχουμε για να καταλάβουν ότι ξεπέρασαν τα όρια της ευπρέπειας….

  28. Παράθεμα: Η διαφήμιση Γερμανός – αυτή με τη γυναίκα και τις μπάμιες «

  29. Μια μικρή αναφορα: στην εποχή που η γυναίκα έχει ρόλους στη διαφήμιση της καλής νοικοκυράς, της σεξι επιθυμητης και πάντα διαθέσιμης βρίσκω τραγικά προσβλητικό να προστίθεται και ο ρόλος του αντικειμένου ανταλλαγής. Βρίσκω ακόμα πιο θλιβερό που αρκετοί είναι εκείνοι που βρίσκουν τη διαφήμιση αστεία και με χιούμορ.
    Ευχαριστώ Μανώλη για την αναφορα.

  30. Πώ-πώ τί έχασα… καλά να πάθω.
    Λοιπόν, Μανώλη (ελπίζω να μην παρεξηγηθώ εκφράζοντας την άποψή μου:Ρ)θα συμφωνήσω με την άποψη περί αθλιότητας της συγκεκριμένης διαφήμισης (εννοείται οτι πιστεύω πως δεν έχεις κανενός είδους κρυφού συμφέροντος). Προσωπικά δε βλέπω διαφημίσεις και κατ’επέκταση σχεδόν καθόλου τηλεόραση (δεν έχω τέτοια συσκευή στο σπίτι). Πιστεύω οτι πράγματι ο ρόλος της διαφήμισης είναι αυτός: να χειραγωγεί (ίσως στο βαθμό της απάτης) το θεατή με απώτερο σκοπό την αγορά του προϊόντος (άρα είμαι αρνητικός a priori απέναντι σε οποιαδήποτε διαφήμιση). Πιστεύω οτι ιδιαίτερα στη διαφήμιση τίποτε δεν είναι τυχαίο. Δε θα επεκταθώ, δεν είμαι ο καταλληλότερος για περαιτέρω ανάλυση. Ωστόσο, κατά τη δική μου άποψη, εάν μια διαφήμιση έχει ή δεν έχει «επιτυχία» οφείλεται στο εάν έχει ή όχι ανταποκριθεί στην ευρύτερη κοινωνική «φιλοσοφία», εάν αντανακλά ή όχι το κοινωνικό γίγνεσθαι (παράδειγμα: το πασίγνωστο «Put the kot down» – ακόμη και γω έμαθα για την ύπαρξη αυτής της διαφήμισης). Σε μια πρόσφατη συζήτηση με ένα φίλο, αναρωτιώμασταν πώς μπορεί ένας λαός να «προοδεύσει» όταν το σουξέ της εποχής είναι το «είναι γάτα ο κοντός με τη γραβάτα» ή το «κορίτσι πράμα». Πώς γίνεται να ζείς με τους γονείς σου ενώ είσαι τριαντα+βάλε και να φεύγεις απο αυτήν όταν «κάνεις τη δική σου». Πώς μπορεί κάποιος να βλέπει τηλεόραση και όλα τα σκουπίδια που παρελαύνουν σε αυτή (Ανίτα – θεά) ή να θεωρεί οτι ενημερώνεται πραγματικά από αυτή(όπως για παράδειγμα στο χυδαιότατο δελτίο ειδήσεων του star). Τουλάχιστον για τη δική μου λογική όλα αυτά που προανάφερα είναι πολύ «ξένα». Εφ’όσον οι κοινωνικές συνθήκες το ευνοούν τότε ναι, είναι δυνατή η ύπαρξη μιας τέτοιας κατάπτυστης διαφήμισης (προσωπικά μόλις ενημερώθηκα για την ύπαρξή της) – γιατί όσο και αν μας φαίνεται παράξενο, αυτό που περιγράφεται με το όρο «μικροαστική ιδεολογία» (δε μου αρέσει αλλά δε μπορώ να σκεφτώ κάποιον άλλο) υπάρχει και στις μέρες μας. Και απαιτεί σκληρή δουλειά στην καθημερινότητα του καθενός για να μπορεί να μπεί στη διαδικασία να την αλλάξει. Συμφωνώ με τον ανώνυμο επισκέπτη ότι της δίνεται μια αξία που δεν της αναλογεί (αναφέρομαι στη διαφήμιση). Ο καθένας όμως το παλεύει όπως θεωρεί καλύτερα. Δεν είμαστε υπεράνθρωποι. Εντούτοις θα διαφωνήσω μαζί του κάθετα σχετικά με «τα όρια του λογικού μια διαμαρτυρίας, από το παράλογο». Ποιά είναι αυτά τα όρια? Ποιά είναι τα όρια του λογικού για 300 ανθρώπους που έκαναν απεργία πείνας? Ποιά είναι τα όρια εκατομμυρίων ανθρώπων που διαμαρτυρήθηκαν απέναντι σε ένα καθεστώς? Απο πότε η διαμαρτυρία έχει όρια? Και γιατί αυτό είναι φασιστικό? Ειλικρινά δε το καταλαβαίνω. Γατί να μη διαμαρτυρηθούν οι άνθρωποι που πολέμησαν ενάντια στο φασισμό για τη διαφήμιση με τον Χίτλερ στα ρόζ? Επειδή «ο Χίτλερ έχει πλάκα με ρόζ ρούχα»? Να γελάσουμε δηλαδή με το σύμβολο του φασισμού, να το δούμε πιο «δημοκρατικά»… Ας σοβαρευτούμε! Όλα τα πράγματα απο κάπου ξεκινούν. Και κάπου πρέπει να τελειώνουν. Τέλος στα σκουπίδια της διαφήμισης.

  31. Βέβαια όταν βγαίνει μια διαφήμιση με την θεογκόμενα με τις βυζάρες που τρίβεται πάνω στο αμάξι, με το μαγίο και με τις σαπουνάδες δεν είναι σεξιστικό.
    Και φυσικά όταν στο εξώφυλλό του Χ περιοδικού βγαίνει η κάθε μια με τα βυζιά και το μ****ι έξω, είναι αξιοπρεπές για το γυναικείο φύλο.
    Δεν θα σχολιάσω πως τις προάλλες που ήμουν σε πολύ γνωστό μπουζουξίδικο οι περισσότερες ήρθαν φορώντας σχεδόν μόνο το άρωμα τους…
    Ο Γερμανός και ο κάθε Γερμανός, σας μάρανε.

    • Ελα τώρα anonymous, μη παριστάνεις την οσία, αφού γιαυτό πήγες στο μπουζουξίδικο… μου φαίνεται οτι τα έχεις λίγο μπερδεμένα μέσα στο κεφάλι σου οπότε σταματώ εδώ.

Σχολιο

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 6.978 other followers

%d bloggers like this: